- Rozwój umiejętności budowania długotrwałej relacji z klientem.
- Ćwiczenie technik komunikacji i budowania relacji z grupami nacisku u klienta.
- Przygotowywanie argumentacji pokazującej korzyści z utrzymania współpracy.
- Planowanie działań wyprzedzających powstawanie groźnych problemów we współpracy.
- Handlowa obsługa klienta:
- specyfika rynku recesyjnego
- dynamika relacji dostawca-klient instytucjonalny
- rodzaje sygnałów niezadowolenia – objawy, interpretacje, konsekwencje
- etapy zmiany dostawcy
- Zbudowanie lojalności klienta:
- struktura decyzyjna stałego klienta instytucjonalnego
- Customer Satisfaction Index a rozproszone sygnały potencjalnych problemów
- analiza grup wpływu
- tworzenie kanałów komunikacji wzajemnej z grupami nacisku
- wyprzedzanie pojawiania się istotnego niezadowolenia – lokalizacja problemu
- Komunikacja z różnymi grupami wpływu:
- typy komunikacyjne
- dostosowanie stylu komunikowania klienta
- planowanie spotkań (preteksty i agendy) z różnego typu partnerami
- co i jak mówić w trakcie spotkania
- Prowadzenie działań prewencyjnych:
- etapy działań wyprzedzających
- jak nie wywoływać niepokoju u klienta – pozytywne definiowanie celów podejmowanych działań
- zbieranie informacji z grup wpływu bez urażania głównego kontaktu
- dostarczenie informacji i argumentacji na użytek decydenta (głównego kontaktu)
- Taktyki zbierania i prezentowania informacji o problemach:
- działania interwencyjne (gdy pojawił się problem)
- przygotowanie informacji o problemie i jego rozwiązaniu – dostosowanie do potrzeb głównych grup nacisku
- Prezentowanie osiągnięć we współpracy:
- funkcja prezentowania osiągnięć
- dostarczenie danych i uzasadnień do argumentacji porównawczej
Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia