Obsługa klienta

  • Rozwój umiejętności długofalowej współpracy z klientem.
  • Diagnoza własnych silnych stron i ograniczeń w obsłudze klienta.
  • Doskonalenie umiejętności docierania do potrzeb klienta.
  • Ćwiczenie zaawansowanych technik komunikacyjnych.
  • Rola Działu Obsługi Klienta w nowoczesnej firmie:
    • konkurowanie usługami – ciągła poprawa usług – jakość w usługach
    • rola pracowników pierwszej linii – "chwile prawdy"
    • kontakt z klientem jako okazja do zbierania informacji o potencjalnym niezadowoleniu – rozpoznawanie potrzeb niezgłoszonych
  • Budowanie relacji z klientem wewnętrznym:
    • przepływ informacji wewnątrz firmy
  • Komunikacja werbalna, parawerbalna i niewerbalna:
    • komunikacja niewerbalna
    • dostosowywanie się do klienta
    • przekształcanie informacji technicznych na język zrozumiały dla klienta
  • Rozwiązywanie problemów klientów:
    • zbieranie informacji – identyfikacja problemu – precyzowanie problemu klienta
    • udzielanie informacji o procedurach
    • radzenie sobie przy reklamacjach
  • Techniki przydatne przy trudnej rozmowie:
    • techniki słuchania i język pozytywów
    • rola własnego nastawienia
    • etapy postępowania w trudnych sytuacjach (np. agresywny klient, obwinianie firmy, podważanie procedur firmy)
    • techniki utrzymywania kontroli nad rozmową
  • Komunikacyjne typy klientów:
    • ocena typu klienta
    • potrzeby różnych typów klientów – jak się do nich odnosić?
    • kontrolowanie rozmowy przy różnych typach klientów

Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia

* - pola wymagane