- Poznanie cech charakterystycznych generacji Y i generacji X i różnic międzypokoleniowych obydwu grup pracowników
- Przegląd podstawowych narzędzi i technik komunikacji interpersonalnej
- Polepszenie komunikacji wśród pracowników, zmniejszenie przepaści międzypokoleniowej i odnalezienie wspólnego mianownika w drodze do podwyższenia konkurencyjności organizacji
- Nabycie umiejętności używania narzędzi komunikacyjnych w sytuacjach zawodowych oraz diagnoza swoich silnych stron w tym obszarze
- Profilaktyka konfliktu
- Czym różni się generacja Y i Generacja X. Różnice mentalne; możliwe źródła konfliktów
- Mity i uprzedzenia dotyczące generacji Y. Jak je obalić?
- Jakie są zalety młodego pokolenia?
- Potrzeby poszczególnych członków organizacji; różnice perspektyw i zapobieganie problemom
- Jaki jest przepływ informacji w strukturze przy realizacji konkretnych zadań
- Możliwe bariery komunikacyjne. Jak je minimalizować?
- Komunikacja niewerbalna i przekaz emocji. Wpływ na ujawnianie i ukrywanie stanu emocjonalnego na współpracę i komunikację w zespole
- Różnorodność typów komunikacyjnych jako jedna z przyczyn w efektywnym komunikowaniu się; autodiagnoza
- Poznanie technik efektywnego słuchania. Ćwiczenie technik poznawania i doprecyzowania potrzeb informacyjnych słuchacza
- Techniki asertywne np. – proszenie o dane, zgłaszanie braku obiecanego raportu. Zwrócenie uwagi na język, jakim się posługujemy – pozytywne formułowanie problemów i próśb; zachęcanie i motywowanie do współdziałania
- Trudne sytuacje komunikacyjne; profilaktyka konfliktu; wymiana doświadczeń
Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia