- Przekazanie informacji dotyczących systemu ocen, wprowadzanego przez firmę.
- Rozwijanie umiejętności uczestniczenia w rozmowie oceniającej - zarówno w roli oceniającego, jak i ocenianego.
- Uczenie umiejętności opracowywania i wytyczania celów.
- Przygotowanie uczestników do radzenia sobie trudnościami we wdrażaniu systemu.
- Jak konstruowane są systemy ocen
- Cele systemu ocen:
- dla firmy – przegląd kadry, potrzeby szkoleniowe, motywowanie
- dla pracownika – bezpieczeństwo (wie, za co jest oceniany w firmie) – ujawnienie swoich potrzeb
- dla kierownika – lepsze poznanie swojego pracownika, narzędzie motywacyjne
- Elementy dobrze przeprowadzonej rozmowy oceniającej.
- Psychologia rozmowy oceniającej:
- z czym kojarzy się ocena?
- jak ograniczać obawy podwładnych?
- jak zachęcać do współuczestnictwa?
- tworzenie odpowiedniego klimatu – jak rozpocząć rozmowę?
- Umiejętności komunikacyjne niezbędne w procesie oceniania:
- rozumienie uwarunkowań – docenianie – sprawdzanie rozumienia – utrzymywanie kontroli nad rozmową
- słowa, których należy unikać
- Przekazywanie informacji dotyczących osiągnięć pracownika:
- informacja zwrotna a krytyka
- elementy składowe informacji zwrotnej
- Kaskada celów
- Stawianie pracownikom celów:
- strategia firmy jako kontekst, w którym cele są stawiane
- przypuszczalne tematy celów specyficznych dla firmy
- czego podwładny potrzebuje od swojego szefa, by móc realizować cel lub wykonać zadanie
- Rozwiązywanie problemów pracowników:
- rozmowa oceniająca jako okazja do rozwiązywania problemów
- rozwiązywanie problemów jako niezbędny etap w stawianiu celów
- Omówienie typowych pułapek:
- dlaczego zawyżamy ocenę?
- jak przekazywać ocenę, by była zrozumiała?
- jak chronić się przed podważaniem oceny?
- jak przekazywać trudne oceny?
- Radzenie sobie z „trudnymi podwładnymi”:
- narzędzia radzenia sobie z wybranymi trudnymi sytuacjami
Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia