- Zwiększenie gotowości do akceptowania zamiany i zaangażowania się w proces wdrażania jej.
- Poznanie mechanizmów zmiany i sposobów działania w okresie przemian.
- Przygotowanie do zmian planowanych w organizacji.
- Definicja zmiany.
- Fazy rozwoju organizacji:
- kiedy wprowadzać zmianę?
- poziomy na których wprowadzamy zmianę (strategia, struktura, procesy, ludzie)
- Gotowość do wprowadzania zmian – uwarunkowania:
- na poziomie zespołu
- na poziomie jednostki
- na poziomie organizacji
- Wpływ zespołu na jakość opracowywanych rozwiązań:
- jak działa zespół – mechanizmy pracy zespołowej i wpływu na jednostkę
- schematyczność myślenia i konformizm – czym są uwarunkowane
- Warunki, w jakich zespół wzmaga jakość rozwiązań:
- kiedy zespół jest mądrzejszy od jednostki?
- jakość komunikowania się jako warunek korzystania z potencjału jednostki
- Jak usprawnić działania?
- dwa typy poprawy efektywności w działaniu
- analizowanie informacji o dysfunkcjach – dlaczego tego nie robimy?
- katalizatory zmian – co pomaga porzucać standardowe postępowanie i poszukiwać nowych rozwiązań
- Ograniczenia indywidualne – schematy w myśleniu:
- rodzaje schematów poznawczych – ich geneza i funkcje
- podstawowe metody przekraczania schematów
- Przekraczanie indywidualnych oporów przed zmianą:
- nastawienia mentalne utrudniające przezwyciężanie schematów (negatywne oceny pomysłów; przywiązanie do hipotezy)
- przekraczanie nastawień
- Psychologiczne aspekty zmiany:
- narzędzia autoanalizy
- style reagowania na zmianę
- Komunikacja w procesie zmiany:
- krzywa oporu przed zmianą
- efektywne komunikowanie o problemach
- Metody zarządzania zmianą w organizacji:
- rola i zadania kierownika w obecnej i przyszłej strukturze;
- komunikowanie wizji, wartości i celów;
- osobiste style wpływania
- Utrwalanie zmiany:
Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia