Komunikacja w organizacji

  • Przegląd podstawowych narzędzi i technik komunikacji interpersonalnej.
  • Zwiększenie gotowości słuchania i docierania do przyczyn problemów.
  • Ćwiczenie technik komunikacyjnych w sytuacjach zawodowych.
  • Rola nastawienia w komunikacji:
    • wpływ nastawienia na odbiór informacji
    • różnice percepcji i interpretacji tych samych komunikatów; odróżnianie faktów od interpretacji
  • Bariery komunikacyjne:
    • schemat komunikacji – możliwe zakłócenia na każdym z etapów
    • minimalizowanie zakłóceń – aktywność słuchacza ułatwiająca rozumienie
  • Mowa ciała:
    • rodzaje komunikatów niewerbalnych i ich efektywność.
    • przekaz emocji za pomocą komunikacji niewerbalnej
  • Techniki zwiększające rzeczowość w komunikacji:
    • podstawowe techniki aktywnego słuchania – parafraza, klaryfikacja, podsumowywanie
    • rozpoznawanie i doprecyzowywanie potrzeb informacyjnych słuchacza
    • rodzaje i funkcje pytań
    • pozytywne formułowanie – komunikowanie pozytywnego nastawienia
    • komunikat "ja" jako narzędzie radzenia sobie w sytuacjach formułowania próśb w sytuacji niehierarchicznej
  • Zwrócenie uwagi na język, jakim się posługujemy:
    • techniki motywowania i zachęcania do współdziałania
  • Konflikt:
    • czym jest konflikt? – spirala konfliktu
    • rodzaje sytuacji konfliktowych – zapobieganie poszczególnym rodzajom konfliktu
    • docieranie do interesów stron i dochodzenie do "win-win"
  • Radzenie sobie z emocjami:
    • rodzaje i źródła emocji
    • techniki uspokajania i dystansowania się
    • sposoby okazywania zrozumienia dla emocji drugiej strony
  • Komunikacja w organizacji:
    • rodzaje formalnej i nieformalnej komunikacji
    • kanały obiegu nieformalnego – przeciwdziałanie "plotkom"
    • wpływ struktury na komunikację – efekt różnego rodzaju struktur przepływu informacji na zaangażowanie, zadowolenie i efektywność
    • komunikacja pomiędzy działami – przepływ informacji w strukturze
    • różnice perspektyw poszczególnych działów – zapobieganie problemom na stykach
    • współpraca z klientami wewnętrznymi
  • Komunikacja z podwładnym:
    • rozmowa indywidualna – briefing – zebranie
    • rola i funkcja zebrań w organizacji
    • techniki zwiększające efektywność zebrań
    • rola briefingu – narzędzia
  • Asertywność:
    • techniki komunikacyjne przydatne w komunikacji niehierarchicznej
    • czym jest – czym nie jest asertywność; odróżnienie od zachowań biernych i agresywnych
    • ćwiczenie technik asertywnych w sytuacjach występowania różnych typów konfliktu, np. proszenie o dane, zgłaszanie braku obiecanego raportu
    • narzędzia asertywnego zachowania – krytyka, prośba, odmowa

Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia

* - pola wymagane