Przygotowanie trenerów wewnętrznych firmy do prowadzenia szkoleń dla pracowników swojej organizacji.
Szkolenie składa się z dwóch części:
- Szkolenie podstawowe: Przeznaczone dla osób, które jeszcze nie posiadają doświadczeń w prowadzeniu szkoleń. Ćwiczone są: metody prezentacji treści, techniki aktywnych metod nauczania i pracy z grupą, umiejętność konstruowania ćwiczeń, przewidywanie i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Rozwijana jest swoboda w kontaktach z uczestnikami.
- Szkolenie zaawansowane: Przeznaczone dla osób z doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń, chcących doskonalić swoje umiejętności. Poruszane są takie tematy, jak: sposoby zmiany niekonstruktywnych postaw w organizacji, konstruowanie warsztatu szkoleniowego, prowadzenie analizy potrzeb szkoleniowych, ewaluacja efektywności szkoleń, metody angażowania pracowników w działania szkoleniowe.
- Analiza potrzeb szkoleniowych:
- czemu służy szkolenie?angażowanie decydentów i odbiorców szkoleńkonstruowanie narzędzi
- Konstruowanie warsztatów szkoleniowych:
- określanie celu szkolenia
- opracowywanie tematów i metod pracy z grupą
- Precyzowanie celów szkolenia:
- czemu służy szkolenie?
- co ma być osiągnięte?
- Analiza audytorium.
- Style uczenia się:
- różnice percepcyjne i różne style komunikowania się
- jak trafiać do różnych odbiorców?
- różnicowanie form pracy na szkoleniu
- Specyfika uczenia w sytuacji grupowej:
- utrudnienia przekazu treści w sytuacji grupowej - sposoby przeciwdziałania
- fazy rozwoju grupy
- rola trenera w poszczególnych fazach
- ćwiczenie efektywnego przekazu treści
- jak konstruować wykład?
- umiejętność prowadzenia dyskusji grupowej.
- Zasady komunikowania się w sytuacji grupowej:
- kanały werbalne i niewerbalne
- techniki aktywnego słuchania
- dostosowanie narzędzi komunikacyjnych do potrzeb i możliwości odbiorcy
- zróżnicowane formy komunikowania się – NLP
- analiza transakcyjna
- Posługiwanie się pomocami:
- ogólne zasady
- korzystanie z pomocy: flipchart , tablica, rzutnik, video
- konstruowanie efektywnych materiałów szkoleniowych
- Warsztatowe metody szkoleniowe:
- techniki przekazu treści aktywnymi metodami
- opracowywanie ćwiczeń
- cele poszczególnych metod
- omówienie procesu i dyskusja treści. Podsumowywanie ćwiczeń.
- Rola scenek w szkoleniu:
- czemu służą?
- opracowywanie scenek - pisanie scenariuszy
- rejestracja i omawianie scenek.
- Gry i zabawy energetyzujące.
- Szkolenie zmieniające postawy:
- jak prowadzić szkolenie, o konieczności którego uczestnicy nie są przekonani?
- jak radzić sobie z obawami i oporem uczestników?
- jak wprowadzać "trudne" szkolenie?
- Narzędzia radzenia sobie z trudnymi sytuacjami:
- przewidywanie trudności
- radzenie sobie z trudnościami.
- Współpraca w zespole trenerskim:
- uzupełnianie się
- wspieranie się w rozwoju.
- Pogłębianie umiejętności trenerskich:
- narzędzia pracy z grupą
- doprowadzanie do pożądanych wniosków
- rola trenera we wspomaganiu wymiany pomiędzy uczestnikami
- radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi.
- Ewaluacja efektywności szkoleń:
- cele szkolenia
- metody badania efektywności.
Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia