Docenianie i informacja zwrotna

  • Zwiększenie gotowości do używania pozytywnej informacji zwrotnej w zespole.
  • Stworzenie okazji do pogłębionej refleksji nad osobistym stylem udzielania i przyjmowania informacji zwrotnych.
  • Rozszerzenie wachlarza technik chwalenia, doceniania i pozytywnego motywowania innych.
  • Obszary udzielania informacji zwrotnej – różny stopień trudności:
    • informacja zwrotna dotycząca zadania – relacji w zespole – relacji osobistej
    • etapy i zasady udzielania informacji zwrotnej
  • Techniki komunikacyjne używane przy udzielaniu informacji zwrotnych:
    • narzędzia analizy interakcji – treść a sposób komunikowania – zastosowane do analizy sytuacji chwalenia
    • skutki sposobu komunikowania dla efektu komunikatu
  • Rola pozytywnej informacji zwrotnej:
    • dlaczego zajmować się docenianiem
    • co zasługuje na chwalenie
    • jak nie psuć zaangażowania chwaleniem
  • Specyfika różnego rodzaju pochwał:
    • "good job" a pełna informacja zwrotna
    • chwalenie wkładu zadaniowego i interpersonalnego
    • trudności w chwaleniu w sytuacji wieloetapowego działania projektowego
  • Otwartość:
    • otwartość na przyjmowanie informacji
    • otwartość w udzielaniu informacji
    • czym są dyktowane granice otwartości
  • Narzędzia doceniania:
    • wachlarz sposobów doceniania
    • publicznie czy prywatnie? – obawy przed upublicznianiem pochwał
  • Opory przed chwaleniem:
    • opory w relacji z podwładnymi
    • opory w relacji z przełożonymi
    • sposoby przepracowania oporów
  • Jak pomagać innym w udzielaniu informacji zwrotnej:
    • aktywność własna w poszukiwaniu informacji
    • odpowiedzialności obu stron w sytuacji udzielania informacji zwrotnej
  • Rola informacji zwrotnej w organizacji:
    • specyfika wpływu informacji zwrotnej na relacje – konstruowanie informacji zwrotnej w kontaktach pomiędzy działami
    • charakterystyka informacji zwrotnej wpływającej na zmiany organizacyjne

Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia

* - pola wymagane