Zarządzanie efektywnością procedur personalnych

  • Rozwój wiedzy na temat problematyki zarządzania rozwojem kadr.
  • Analiza przykładów rozwiązań używanych w firmach z polskiego rynku oraz uwarunkowania i konsekwencje stosowanych technik.
  • Pogłębienie rozumienia procedur stosowanych w planowaniu następstw w organizacji.
  • Dział HR jako funkcja biznesowa:
    • ocena efektywności działań biznesowych
    • typologia strategii w działach HR
    • zrównoważona karta wyników jako narzędzie wdrażania strategii
    • obraz działań HR we wskaźnikach ZKW
  • Koszty działań personalnych:
    • źródła informacji o potrzebach działań personalnych
    • koszty bezpośrednie i pośrednie działań – typowe metody zbierania informacji i szacowania wartości
    • koszty utraconych możliwości
    • bariery w identyfikacji faktycznych kosztów
    • budżetowe i pozabudżetowe wskaźniki kontrolujące koszty działań personalnych
  • Tworzenie planów monitorowania wskaźników:
    • ustalanie priorytetów strategicznych w organizacji
    • definiowanie celów działań
    • koszty zbierania danych a wartość pomiaru
  • Ocena efektów działań:
    • mierzalne a szacowalne cele działań
    • przegląd narzędzi pomiaru efektu działań w zależności od rodzaju strategii organizacji
    • monitorowanie efektu działania – sposoby pozyskiwania zaangażowania
    • metody mierzenia efektów oddziaływania w zrównoważonej karcie wyników
  • Metodyka budowania zrównoważonej karty wyników (ZKW):
    • funkcje ZKW
    • kolejność działań w zależności od celów wdrażania ZKW
    • założenia komunikowania w różnych podejściach do ZKW
    • konsekwencje różnych strategii dla zadań HR
  • Budowanie zrównoważonej karty wyników dla działu personalnego:
    • wewnętrzne i strategiczne cele procesu
    • etapy działania i ich uczestnicy
    • konstruowanie kontraktów pomiędzy aktorami
    • zgodność wskaźników biznesowych i personalnych
  • Monitorowanie wdrożenia strategii działu personalnego:
    • problem wdrażania – błąd strategii czy nieprawidłowość wdrożenia
    • zwiększanie efektywności działania mierzonego wskaźnikami – metodyka oceny
    • wskaźniki główne i pomocnicze
    • "błąd delty" – koncentracja na wskaźnikach działań a nie wyników
  • Warsztat własnych rozwiązań:
    • przykładowe rozwiązania problemu kart zrównoważonego rozwoju w polityce personalnej
    • analiza własnych narzędzi do zastosowania w ocenie efektywności

Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia

* - pola wymagane