Zarządzanie konfliktem w zespole

  • Rozwijanie umiejętności obserwacji sytuacji i podejmowania działań korekcyjnych w sytuacji konfliktu.
  • Prawidłowe rozpoznawanie sytuacji zagrożenia, reagowanie i zapobieganie konfliktom.
  • Czym jest konflikt?
    • jak spostrzegamy konflikt
    • pozytywy konfliktu dla zespołu lub organizacji
    • rodzaje konfliktów – postępowanie przy różnych rodzajach konfliktu
  • Dynamika konfliktu:
    • co przyczynia się do spirali konfliktu?
    • analiza strategii radzenia sobie z sytuacją konfliktową
  • Jakich konfliktów nie można "rozwiązać"?
    • radzenie sobie z konfliktem strukturalnym
  • Style rozwiązywania konfliktów:
    • autodiagnoza preferowanych stylów rozwiązywania konfliktów
  • Komunikowanie się w konflikcie:
    • asertywność - uległość - agresywność
    • narzędzia komunikacyjne przydatne w sytuacji konfliktowej
  • Analiza potrzeb stron:
    • pojęcie "wygrana – wygrana"
    • docieranie do interesów
  • Konsensus:
    • kiedy warto dążyć do konsensusowych rozwiązań?
    • techniki konsensusowego rozwiązywania konfliktów
    • rola osoby, która nie jest bezpośrednio uwikłana w konflikt
  • Pomaganie podwładnym w rozwiązywaniu konfliktów:
    • etapy działania kierownika
    • ćwiczenie sytuacji z pracy uczestników
    • analiza najczęściej występujących konfliktów – opracowanie optymalnych strategii ich rozwiązywania

Proszę przysłać mi szczegółową ofertę na wybrane szkolenia

* - pola wymagane